Tuesday, June 20, 2017

Ke mana mood raya??

Assalamualaikum...

Duk membilang hari nak raya. Turn tahun ni raya kampung suami. Memang banyak different perasaan beraya tu compare kampung sdr. Tambahan berbadan dua nih. First trimester byk drama siket. Muntah-muntah... 3hari dah tinggal puasa. Letih xtahu nk khabaq.

Hiuuuuuhhh...mengeluh panjang plak! Kalau kat rumah ni mesti sibuk duk bakar kuih. Selalu nya lah nedi tukang bakar aja. Tukang mengulinye ma atau ac. Rindu plak teringat moment-moment berjaga malam.. ;') Banyak sunggoh kenangan..kuih hangit..tertido kat dapor.. Time masing-masing bujang lagi la. Dah ada anak ni xsempat dah....

Tapi tradisi kami sekeluarga memang wajib buat homemade cookies. Rasa sgt janggal kalau beli yg readymade. Fefeling raya tuh terasa bahang die...lain situasinya di kampung suami.  Roh beraya mcm x terasa..maybe semua sibling lelaki kot. Tak gaduh nak cari baju baru nak beraya.. Kuih semua tunjuk saja.. Plak tu rasa janggal lagi kalau nk buat apa-apa kat dapur.  Macam not feel free.....ada protokol siket. Cenggitu lah..hahahah

Banyak plak merepek nih. Myra ke mana ntah. Senyap plak..

No comments:

Post a Comment