Skip to main content

Hari Perhitungan APC JKNS 2014

Assalamualaikum semua! ;)

Eceh, tajuk mcm menakutkan dan sememangnye menggetarkan jiwa dan tak senang duduk dibuatnya. Selepas berhempas pulas hampir 4 bulan tuk siapkan sistem ini, Alhamdulillah... defect hanya 2/1974 = 0.001 di hari kejadian. Ia amat membanggakan kami. It makes our client happy!!



Itu pun, bukan salah sistem, tapi human error atau smartcard problem. Biasa lah, kita hanya mampu berdoa yang terbaik berlaku tapi Allah yang merencanakan nya. Alhamdulillah... ;)

Hari Isnin 11/5/2015


Tiba di MMU,Cyberjaya pada tengahari. Makan minum disediakan. Tunggu pihak JKNS tiba. Host kali ini adalah JKNS Banting. So, ramai dah yang hadir untuk rehearsal. Then, mereka tiba dan terus set up hardware semua. Bersurai pada pukul 5 ptg, pada awalnya nk cari hotel tuk bermalam. Then, maybe rezeki baby, kami diberi satu bilik di hotel Tan'yaa oleh pihak JKNS. Alhamdulillah ;)


Backstage in the mood



Ha... kalau nak order pelam Harum Manis, orderlah dgn saudari Yani ;)



Selfie ajerk..

lagi...





Sesi rehearsal



Cak!!


Hari Selasa 12/5/2015


Tiba lah hari perhitungan. Seawal 7.30 pagi berada di dewan MMU,Cyberjaya. Memang kami 'berjaga' di back stage incase diorang perlukan bantuan dan technical support. Sememangnya kami berdebar di awal majlis berlangsung tapi Alhamdulillah tiada major problem berlaku. Malah majlis APCJKNS sebelum ini yang memakan masa seharian, berjaya ditamatkan pada pukul 2 petang even candidates bertambah tahun ini. Pihak JKNS berpuas hati dengan sistem baru yang kami bina kerana less work, less time and easy to manage!!

Tak sah kalau xde gambar di hari kejadian...hahah ;p


Ni pandangan dari audiance atas. Kami melencong cari makan. 
Sebab mak buyong asyik lapo. hahah ;p



Ni rupa cik abe time ngantuk. Dipaksa selpi..hahah ;D



Hah..buat-buat pejam mata je tgk gambar ni k.. T_T



This is our system looks like



Orang kuat JKNS. Agak blur gambar ni..

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Terima kasih kepada pihak JKNS di atas peluang yang diberikan kepada kami, Integra Solid Solution. Moga ia sebagai titik pertemuan yang tiada nokhtahnya.

Terima kasih ;)

p/s : Tidak lupa juga kepada family yg selalu mendoakan kejayaan kami. 
Doa dan support kalian tiada taranya. We love u deeply ;)






Comments

Popular posts from this blog

Fadhilat solat sunat Sebelum Fajar/ Subuh

Assalamualaikum semua ;) Nedi nak kongsikan fadhilat/ kelebihan solat sunat sebelum subuh. Diriwayatkan oleh Imam Muslim dengan sanadnya daripada Saiyidatina Aishah r.a., isteri Rasulullah SAW, bahawa Baginda telah bersabda: "Solat dua rakaat (sebelum) Solat Subuh itu lebih baik daripada dunia dan segala isi buminya".  Solat Qabliyah Subuh adalah solat sunat yang paling banyak pahala. Lebih baik daripada segala kebaikan isi dunia. Cuba bayangkan, harta, wang, pangkat jawatan, isteri , anak…semuanya tidak kekal. Yang dulu cantik lama-lama jadi tua, bongkok, berkedut dan tidak secantik masa muda. “Segala sesuatu akan binasa,”(Surah al-Qashash ayat 88).  Segala dunia dan isinya tidak lebih baik dari solat sunat fajar ini. Dalam situasi apa pun , jangan tinggalkan solat sunat Subuh ini kerana Rasulullah sendiri memesan dalam situasi apa pun sama ada dalam perjalanan ataupun dalam pertempuran, jangan tinggalkan solat sunat Subuh.  Solat Subuh juga dap

Nak mahkota tak? Dunia pon dapat, akhirat pon dapat ❤️

TUJUH MAHKOTA DUNIA AKHIRAT..... Allah Subhaanahuu wa Ta'aala berfirman: "Sungguh Kami telah menciptakan atas kamu semua tujuh buah jalan dan kami sama sekali tidak akan lengah terhadap ciptaan Kami." [Surah Al-Mu'minuun, ayat 17] 1.  MAHKOTA ZIKIR 100 kali sehari selepas solat subuh ‎لا إله الا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 2.  MAHKOTA TASBIH 3 kali pagi dan petang ‎سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته 3.  MAHKOTA DOA.... setiap selepas berdoa ‎ربنا اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة وقنا عذاب النار 4.  MAHKOTA / PENGHULU ISTIGHFAR 3 kali pagi dan petang ‎اللهم أنت ربي لا اله الا انت خلقني وانا عبدك، وأنا على عهدك ووعدك مااستطعت،أعوذ بك من شر ما صنعت، ابوء لك بنعمتك علي، وابوء بذنبي، فاغفرلي فإنه لا يغفروا الذنوب إلا أنت. 5.  MAHKOTA PERLINDUNGAN 3 kali pagi dan petang ‎بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم. 6.  MAHKOTA PELEPAS BENCANA 100 kali seha

Ya Allah.... Istajib Doa' ana....

Bait-bait kata yang meruntun hati... ;')